Fundamentalne prawdy wiary Kemetyzmu Reformowanego
Do tekstów formułujących ramy wierzeń Kemetyzmu Reformowanego należą: Artykuły wiary, Główne zasady Kemetyzmu Reformowanego i Główne wierzenia Kemetyzmu Reformowanego. Autorką wszystkich z nich jest Sharon LaBorde, założycielka denominacji reformistycznej. Przed ich spisaniem, ich treść przejawiała się w dyskursie i należała do powszechnych i akceptowanych założeń zgodnych z wartościami promowanymi przez odłam reformistyczny.
Oryginalne teksty w języku angielskim dostępne są na: https://kemeticreform.org/Kemetic-resources.htm oraz https://kemeticreform.org/ArticlesOfFaith.html
Artykuły wiary
Wierzymy w istnienie wielu Bogów i Bogiń, znanych kolektywnie jako Noczeru, których natura przewyższa ludzkie poznanie i rozumienie. Naszym życiowym celem jest by pogłębić nasze ich zrozumienie. Wierzymy, że wiara w Bogów, Noczeru, przewyższa takie ludzkie podziały jak rasa, etniczność, płeć, orientacja seksualna lub sprawność fizyczna. Odrzucamy wszelkie próby by połączyć oddawanie czci Noczeru z rasą, płcią, tożsamością seksualną, czy poziomem sprawności. Wierzymy w świętą zasadę ma’at, która rozumiana jest jako prawda, sprawiedliwość, prawość, równowaga i uczciwość. Ma’at została ustanowiona przez Noczeru w czasie stworzenia świata i jest potrzebna dla kontynuacji jego egzystencji. Jako członkowie Kemetyzmu Reformowanego, naszym uroczystym obowiązkiem jest podtrzymywać ma’at w naszych osobistych życiach i w naszej społeczności. Uważamy, że Kleopatra VII była ostatnią osobą, która działała jako reprezentantka Noczeru, łącząc głowę państwa z głową kościoła i, że po jej śmierci w 30 roku p.n.e. pozycja ,,Nisu(t)”, znana powszechnie jako ,,faraon”, powróciła na zawsze do Noczeru. Jako wyznawcy Kemetyzmu Reformowanego odrzucamy wszelkie roszczenia by ożywić wspomnianą pozycję i uznajemy separację kościoła od państwa.
Główne zasady Kemetyzmu Reformowanego
Wiele Bogów i Bogiń, czyli Noczeru starożytnego Egiptu kontynuuje swe istnienie i rozpoczyna renesans. Wzywają oni tych z nas, którzy mają z nimi duchowe połączenie.
Egipski koncept Ma’at – prawdy, sprawiedliwości oraz porządku – obdarowuje nas ramami moralnymi i kodeksem według którego należy żyć. Życie w zgodzie z Ma’at czyni dzieło boskie i prowadzi nas ku sprawianiu aby nasz świat stawał się lepszy.
Egipska duchowość przewyższa rasę, płeć, wiek, orientację i inwalidztwo. Wszyscy są równi w oczach Ra.
Poprzez celebrację Bogów możemy wzbogacać swoje życia; przez celebrację Ich świąt, możemy pielęgnować poczucie wspólnoty i integracji dla tych którym ich brak.
Główne wierzenia Kemetyzmu Reformowanego
Noczeru, czyli Bogowie i Boginie są bezpośrednio dostępni dla wszystkich Ich czcicieli względem modlitw, dziękczynienia i wstawiennictwa i nie potrzebują oni żadnych ziemskich reprezentantów. Noczeru są kochający i wybaczający. Naszą misją nie o tyle jest by ,,poddać” się im, co jest nią by słuchać ich przewodnictwa i stawać się lepszym.
Świat fizyczny w którym żyjemy był stworzony przez Noczeru podczas Pierwszej Okazji; nie jest on zły sam w sobie, ani nie powinien być odrzucony. Prawdziwy wzrost przybywa jedynie kiedy zarówno fizyczny i duchowy świat jest traktowany jako równe części ludzkiego doświadczenia.
Ludzkość nie jest ,,zrodzona w grzechu” i nie spotka jej apokaliptyczny sąd. Naszym celem w życiu jest by wspierać siebie nawzajem, jak i siebie samych, by kontynuować dobre czyny rozpoczęte podczas Pierwszej Okazji i pozostawić po sobie spuściznę dla przyszłych pokoleń.
Każda osoba posiada wolną wolę i głos i każdy będzie miał szansę by mówić za siebie w czasie ich własnego Sądu w Sali Dwóch Prawd. Bogowie pociągają do odpowiedzialności wszystkich wobec takich samych standardów ma’at, lub Prawdy.
Osiem Ma’at
Innym tekstem o charakterze modlitewnym i moralizatorskim rozpowszechnionym wśród wyznawców Kemetyzmu Reformowanego jest ,,Podtrzymywanie ośmiu Ma’at”, który skupia w sobie główne motywy zawarte w starożytnych 42 deklaracjach niewinności. Deklaracje te wchodzą w skład rozdziału 125 Księgi Umarłych, posiadającego wiele wariantów. Podczas modlitwy recytujemy Osiem Ma’at w formie afirmującej pozytywne czyny, które mamy zamiar wykonać; zamiast deklarowania, że nie wykonaliśmy określonych czynów grzesznych.
Podtrzymywanie Ośmiu Ma’at
- Obym zawsze postępował z delikatnością i współczuciem, jako że taka jest Pierwsza Ma’at.
- Obym zawsze ofiarowywał miłość i gościnność, jako że taka jest Druga Ma’at.
- Obym zawsze szanował wartość zgody i wierności, jako że taka jest Trzecia Ma’at.
- Obym zawsze unikał przemocy i promował zdrowie, jako że taka jest Czwarta Ma’at.
- Obym zawsze mówił słowa prawdy, jako że taka jest Piąta Ma’at.
- Obym zawsze promował dobro publiczne, jako że taka jest Szósta Ma’at.
- Obym zawsze postępował pokornie i łagodnie, jako że taka jest Siódma Ma’at.
- Obym zawsze szanował moich i innych bogów, jako że taka jest Ósma Ma’at.
- Obym zawsze podtrzymywał Ma’at jak Dżehuti, abym codziennie mógł świadkować doskonałości Ra.